Petua kecomelan untuk semua

Assalamualaikum..

Hilangkan lemak di badan





Ambil 5 biji buah delima dan keluarkan isinya.Tumbuk isi delima hingga hancur.Masukkan dalam 2 gelas besar air dan campur sedikit garam.Simpan dalam peti sejuk dan jadikan ia sebagai minuman setiap pagi selepas sarapan.Lepas 2 minggu,Insyaallah akan slim seperti sedia kala.






Harumkan badan





Kisar 15 hingga 20 helai daun pandan bersama air.Tapis dan ambil airnya untuk dijadikan sebagai mandian.Campur dengan air biasa.Semasa mandi jangan lupa gosok kat ketiak ketat-ketat.Lakukan seminggu sekali.



Solekan tahan lama





Agar solekan bertahan lebih lama,cuba basuh muka dengan air mineral sebelum bersolek.Insyaallah,solekan akan tahan lebih lama dari mak Jemah kat atas.



Atasi tumit pecah





Supaya tumit tak pecah,tumbuk bawang putih sampai lumat.Tampal la kat tumit tu okey?




Sila-sila lah amalkan ,pasti comel..:)

11 ulasan:

  1. hahaha yg make up tahan lama smpai ke tidur tu kelakar gile,.haahah

    BalasPadam
  2. hohoho.. lawak2..

    http://bulatmata.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. hahahaa..menarik.. mne ptua tumit pecahnye?

    BalasPadam
  4. hahahahah
    lwok dan berguneeee
    comeiiii ahhh!

    BalasPadam
  5. hehe nice...thanks for share..nti nak amlkan petua tido makeup tu..;))

    BalasPadam
  6. haha, make up tak payah tanggal eks, maknenye dah sebati ngn darah daging dia,,

    BalasPadam
  7. terbaek laa kak azzah !! haha

    BalasPadam
  8. haha...kelakar la kak azzah ni:)comelll je...hehe..nice sharing:)

    BalasPadam
  9. nice tips...

    thanks...

    nk try bg kurus ni..

    hahahak

    BalasPadam

terimakasih sudi komen.azzah lagi berterimakasih jika tiada spam/link biru di sini..:)

 
Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.