Petua untuk cantik pulak

Assalamualaikum..
Hari tu petua untuk comel,(JENGOK SINI).Kali ni petua untuk cantik pulak tapi seperti biasa,versi saya la..


Elakkan kulit dari kedutan





Sediakan sebutir lobak merah yang diparut hancur.Kemudian campur 1 sudu tepung jagung dan sikit kuning telor.Gaul sebati.





Kemudian sapulah kat mana-mana bahagian berkedut kat muka.Biarkan selama 20 minit.





Mulut harum







Ambik 7 helai daun sirih dan racik halus.Selepas tu ramas dengan semangkuk air suam dan campur dengan sikit garam.Dah tu kumur setiap hari.Ala ,buat macam Listerine tu.




Atasi masalah-masalah rambut







Rebus beberapa batang serai.Biarkan sejuk dan sapu atau ramas kat rambut.Selepas 2 jam air sirih tu tertepek kat rambut baru lah boleh dibilas.Nescaya rambut wangi dan ada jugak yang cakap boleh hilangkan kutu.

Selamat mencuba.

11 ulasan:

  1. wah suka2 siap bergambar lagi..bagus petuanya darling!

    BalasPadam
  2. i suka entry ni...ade katun comel...pandai u buat...

    BalasPadam
  3. wahaha ... petua first nak buat cucur .. terbaek laa akak azzah ..
    ;DD

    BalasPadam
  4. Seb baik en hasben tak goreng buat cucur... Hheeee... Petua anti kedut itu interesting...

    BalasPadam
  5. terima kasih jiranku di atas resipi ini..nak mencuba..daun sirih mana nak cri..kt kampung ada daun sirih..

    BalasPadam
  6. hehe...best la petua ni kak azzah:)

    hahha~~kelakar la kak azzah ni:)heeee^^

    BalasPadam
  7. suke la entry ni..kelakar pon ade :)

    BalasPadam

terimakasih sudi komen.azzah lagi berterimakasih jika tiada spam/link biru di sini..:)

 
Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.