photo anigifIKAN_zps025507c6.gif

Tutorial buat autopublish

Assalamualaikum.......
Siapa rajin buat autopublish kat sini,angkat ketiak.

SAYA!..(ni pun entry autopublish)

Kebanyakkan entry saya adalah autopublish..he..he.Sebabnya saya suka kumpul entry dan publish bila tak ada masa nak online.Jadi traffic tetap maintain walaupun saya tak online seminggu.
Itulah gunanya autopublish.Terutama bagi yang ideanya berkoyan-koyan dalam kepala otak untuk dimasukkan dalam blog.Tapi rugilah kalau 20 entry sekali post dalam sehari.Bahagi-bahagilah untuk esok-esok atau bila tak ada masa nak online.

Kat sini saya nak tunjuk pada newbie cara buat autopublish.Senang jer.

First buat entry seperti biasa kat New Post.Lepas tu klik Post Options.Tick kat bahagian Scheduled at.Set lah masa dan tarikh yang kita nak bila entry tu di publish.Lepas tu Publish Post.




Bila dah selesai,cuba pergi ke Edit Posts dan tengok entry kita tadi.Akan keluar perkataan scheduled kat entry tu.Maknanya dah dijadualkan.Jadi tunggu je lah entry tu di publish dengan sendirinya ikut time kita set tadi.
Done..
Selamat mencuba.

3 ulasan:

  1. wah..dah rajin buat tutorial kan sekarang..:)

    new entry :: mari baca entry puji diri sendiri..ツ

    BalasPadam
  2. selalu jugak wat autopublish ni...teeheee... at least ade jugak entri time kite offline

    BalasPadam
  3. ai baru tahu skang.. tq tau.. hihihi


    BulatMata
    http://bulatmata.blogspot.com/

    BalasPadam

terimakasih sudi komen.azzah lagi berterimakasih jika tiada spam/link biru di sini..:)

 
Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.