Sedekah sikit tak luak pun rezeki kita

Assalamualaikum...




Kucing terbiar memang banyak kan.Kenapa banyak?Manusia yang suka buang kucing.Azzah paling pantang orang suka buang kucing ni.Kalau tak suka cari je penjaga kucing tu..

Setengah orang berebut nak kucing even dia cacat..tapi setengah manusia pulak buat kucing macam musuh.Kalau tak nak bela pun bagi makan sikit kat kucing terbiar apa salahnya..tak luak pun rezeki kita..Macam kata TIKAH,kucing buat dosa,dia tak tanggung dosa dia tapi kita buat dosa kat kucing,herm..kita tanggung la dosa tu..eh betul ke tikah cakap cam tu?..lebih kurang la.

Ingat-ingat la ye..sorry ter emo.





11 ulasan:

  1. bf zira pun ske sgt kt kucing. pnh gado ngn zira sbb kucing nie. hehe

    BalasPadam
  2. hmm..tacink kejap.walau saya tak bela kucing pon takde pulak nak kejam mane eh.

    BalasPadam
  3. MIL niza pun suka bela kucing..banyak pulak tu 7 ekoq. Kalo beli ikan..habis kat depa ja.

    BalasPadam
  4. even xbela kucing tp ad kucing liar dtg kt uma siap branak-pinak... tetp bg mkn sb kesian

    BalasPadam
  5. amboi kucing tu siap ada plaster. hehee. comel.

    kadang2 org ni klau jumpa kucing bukan dorg kesian. nak bela apa ntah lagi. di halaunya kucing tu. di sepak2 pun ada. lg2 kalau kt kedai makan.

    BalasPadam
  6. hhmm..betul tu..mak saya suka bela street cat..tapi semua dah takde lagi..sob..sob..rindu lak rasanya bunyi miau miau biler balik ke kg..

    BalasPadam
  7. kt rumah berlambak kucing orng buang... bila dh selalu bg makan lama2 semua kucing tu dah anggap rumah saya tempt tnggal diorang. adela berbelas ekor dulu.. skang dh kurang sket

    BalasPadam
  8. even kalau xsuke kucing pun patutnya biarkan jela kan.. ni tak, siap sepak bagai.. kesian kucing tu. dah la binatang kesayangan rasulullah.. huhu

    BalasPadam
  9. manusia...ada masa kita lupa spa kita sebenar..teringat pesan mak..kalau kita lokek nak berkongsi apa2 pun, jgn marahla bila Tuhan lokek gak nak tambah rezeki kita..want u give u get back..

    BalasPadam
  10. kucing camner kurap pon wajib di sayangi kan... love cat!

    BalasPadam
  11. betul tu. comel la awak buat katun tu. ;)

    BalasPadam

terimakasih sudi komen.azzah lagi berterimakasih jika tiada spam/link biru di sini..:)

 
Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.