Kenapa pakai sarung kaki?

Assalamualaikum...










"Seluruh badan wanita adalah aurat, kecuali muka dan telapak tangannya sahaja"
Jadi, KAKI adalah tergolong dalam aurat yang tidak boleh didedahkan sama sekali..
Rasulullah S.A.W.
telah menggambarkan orang yang suka menDEDAHkan AURATnya sebagai “DAGING YANG BUSUK” yang hanya menunggu “ANJING GILA” datang memakannya..
PENYELESAIANNYA??
Senang sahaja, pakailah sarung kaki sepanjang masa.


Kredit to:Jannati Baiti




Azzah-kadang-kadang terlupa.Tapi sejak mengandung ni kaki tak boleh kena sejuk.Sebab tu keluar rumah pun pakai sarung kaki panjang.Insyaallah,azzah akan terus pakai sarung kaki sampai bila-bila lepas ni.Tak kiralah sejuk atau panas.Kat neraka lagi panas nanti kan?




Terimakasih sudi baca.

15 ulasan:

  1. kdg2 pakai, kadang2 tidak....hu hu ...tgh belajar2

    BalasPadam
  2. tu la..kdg2 atas dah cukup tutp..tp terlupa kat bawah tu lupa tutup..masih cuba membiasakan diri dan ingat selalu..

    BalasPadam
  3. Alhamdulilah..jijah pon kekadang pakai..kdg2 tak..nak cuba pakai sepanjang masa :)

    BalasPadam
  4. ye..sama2 kita berubah ke arah kebaikkan.. :)

    BalasPadam
  5. btol2. nice entry. cik tikah suka. kadang2 kita rasa rimas nk pakai sarung kaki tpi hakikatnya, itu paling cantik dimata ALLAH :)

    BalasPadam
  6. sukenyelah :))

    samelah..jrg pakai skrg.haihh
    masih ye ingatkan ite :))

    BalasPadam
  7. alhamdulillah, semoga kita sama-sama dapat jaga aurat sebagai seorang wanita~=)

    BalasPadam
  8. @Cik Azizahbagus..bila dah terbiasa kita takkan lupa lagi..

    BalasPadam

terimakasih sudi komen.azzah lagi berterimakasih jika tiada spam/link biru di sini..:)

 
Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.