Petua dapur

Assalamualaikum..


Jom ikut petua ni:





Untuk yang sembelit
Setiap pagi,ambik segelas air panas dan masuk 3 sudu besar susu tepung atau susu pekat manis.minum dan bila dah sudah minum susu tadi,minum pulak 2 gelas air masak.Insyaallah kita akan lawas buang air besar setiap pagi.
Harap-harap jangan la cirit pulak.






Untuk yang bercermin mata
bagi yang nak cermin matanya lebih jelas,cuci dan gosok sikit limau pada kaca.Bilas bersih dan kemudian lap dengan kain bersih.



 Untuk yang nak mukanya licin dan bersih

Ambil sisa serbuk kopi yang telah dibancuh dan sapu kat seluruh muka selama 10 minit.Kemudiian cuci muka dengan air bersih.Buat setiap pagi.


Insyaallah kalau diamalkan,menjadik lah.

7 ulasan:

  1. petua licinkan kulit tu... bila dah pakai kopi tu jgn lupa cuci pulak, ingatkan bedak... terus bawa gi pejabat... heeee

    petua2 yang berguna dan jimat... thanx kongsi info ni..

    BalasPadam
  2. setiap pagi tak tahu kenapa asyik masuk jamban je! memang sejak azali begitu. hehe

    BalasPadam
  3. owh kite selalu pakai serbuk kopi utk licinkan tapak tangan,maklumlah kdg2 tgn ni alah pada bahan kimia serbuk pencuci tu.mmg licinlah tapak tangan.owh utk muka hehehe ala2 lulurlah ye nice :)

    BalasPadam
  4. waaaaaaaaaaaa.....petua yg best!!!!! nk ambillah...weeee

    BalasPadam
  5. @Green Appleha..ha..macam dayang senandung pulak kat opis nanti

    BalasPadam

terimakasih sudi komen.azzah lagi berterimakasih jika tiada spam/link biru di sini..:)

 
Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.